Politika
POTKAST – MREŽNICA
DAVOR DOMAZET- LOŠO
“Olovne godine”
Što se zbilo 27. 07. 1941?, u Srbu,
ili Kako su Srbi etnički čistili Liku 1941.
Auor: Darko Dovranić
iz serije “Olovne godine”, 1999. HTV-a
U interesu javnosti, jer HTV odtad nije ponovno emitirala ovaj film.
Proučite poviest koju ne smijemo zaboraviti!
Ne bi li naš prioritet morao biti, dok svoju imamo državu, u miru, raznim načinima, jer ima mirnodobskih čestitih putova i načina, poništiti učinke etničkog čišćenja kojim su ti Hrvatski krajevi posrbljeni, vratiti protjerane, poduprieti ih…?
A što se zbilo sa tom velikosrbskom antihrvatskom nakazom komunističke religije, s tim “antifa” spomenikom u Srbu oko 2010.? Obnovili ga! I tetoše Srbe okupatore!
Nije li to izdaja? I to izdaja podpuna, sviestna, vele izdaja vlastitog naroda?
———————————————-
PODCAST VELEBIT –
Domazet: ‘Papa Franjo služi interesima globalista’
Pervan: Zašto su najopasniji
ambiciozni i polutalentirani ljudi?
Domazet: Migrantska je kriza
dio globalnog rata protiv kršćanske Europe
PODCAST VELEBIT – Ljubić&Jurič:
Udruženi poduhvat DORH-a i SPC-a protiv Velebita
Videosnimka iskaza Marka Juriča u DORH-u
Zlatko Hasanbegović žestokim govorom
ušutkao HDZ i SDP!! GOVOR STOLJEĆA!! 30/01/19
https://www.youtube.com/watch?v=o3Hcnpsnapg
PODCAST VELEBIT – Hebrang:
Šokirao me otpor u HDZ-u prema
istraživanju komunističkih zločina
PODCAST VELEBIT –
Lozo: Ideologija i propaganda
velikosrpskog genocida nad Hrvatima
——————————————————–
PODCAST VELEBIT –
Dujmović: Plan je u Hrvatsku
useliti 500 tisuća migranata
PODCAST VELEBIT –
Vukić: Ono što Goldstein predbacuje
drugima može se njemu pripisati
————————————————————————-
PODCAST VELEBIT –
Marušić (HSP):
Osnovati ćemo četiri HDZ-a!
———————————————————————-
PODCAST VELEBIT –
Holjevac: Hrvati u Prvom sv. ratu –
uzroci i posljedice 100 godina kasnije
——————————————————————–
Ilčić: Zašto je Narod odlučuje skupljala potpise isto kad i Istina o Istanbulskoj?
PODCAST VELEBIT – Rožić:
Parolom ‘Živjelo bratstvo i jedinstvo’ Beljak je izdao Stjepana Radića
ZOOM ZAGREB – Položaj Srba u Hrvatskoj (Z1 TELEVIZIJA, 17.1.2019.)
——————————————————————————————
Olovne godine
– Ubistva u Titovo ime
Datum objavljivanja: 6. srp 2014.
dokumentarni filmovi sa prevodom dokumentarni filmovi dokumentarni filmovi sinhronizovani dokumentarni filmovi sa prevodom na srpski dokumentarni filmovi sa prevodom na hrvatski dokumentarci dokumentarci sa prevodom dokumentarci sinhronizovani dokumentarci 2014
—————————————————————
Božidar Spasić
(Srpski James Bond)
Goli život (12.04.2014.)
Na jako zgodan i simpatičan način prikazana
događanja 80-tih i 90-tih godina u Jugoslaviji
Božidar Spasić –
Moramo sprečiti obračune mafije na beogradskom asfaltu! (19.12.2018)
Božidar Spasić –
Rat klanova može biti povezan i sa obaveštajnim službama! (24.06.2018)
Božidar Spasić –
Arkan i Giška su bili među najboljim agentima naše službe! (12.10.2016)
https://www.youtube.com/watch?v=R3qfWmPDvCQ
Boža Spasić:
Delovanje MI6 i dr. str. službi kod nas u prethodnih 100 godinai uticaj na tok događaja
Božidar Spasić –
Naši kriminalci su bili prava elita evropskog podzemlja! (17.12.2017)
Goli Zivot –
Bozidar Spasic – (TV Happy 12.04.2014.)
Božidar Spasić
o ubistvu Envera Hadrija (KRIK intervju)
—————————————————-
Toliko uvlačenja u dupe ovim Nemcima nisam čuo ni video još od rata za slobodu Hrvatske / i čuvene pesme danke Dojčland/.Elem oni su naši glavni partneri, nećemo razočarati naše partnere iz Nemače još samo čekam NAŠU VERZIJU DANKE DOJČLAND, samo ne znam ko će je zapevati……….
Moram priznati da su me razočarali veliki umovi iz Hrvatske poput onog klipete Karamarka /predsednika HDZ/,pa portala ili šta je već Udarno.com, pa neizbežni paranoik Peratović kome ni rodjena baba ne bi objavila tekst jer ne zna da piše i ogovara rodjenu zemlju gde god stigne, pa priznati, dakle legalni emigrantski ubojica Bože Vukušić, koji je meni lično predlagao da srušimo spomenik u Blajburgu a sada je komandant nekog Blajburškog voda i prevarant jer je pola emigracije prevario za novac .
Dakle imenovani i još po neki su me razočarali zbog toga što nisu uspeli da svojim analizama dokažu notorne činjenice :
1.Da je krvoločna Udba, neposredno angažovala Gavrila Principa da ubije onog jebenog Ferdinanda i njegovu ženu.
2.Iz gornjeg proizilazi da je Princip bio komunistički agent krvoločne Udbe.
3.Nisu zaključili da je jebeni Ferdinand bio ustvari eksponent velikosrpskih ideja za trajnu okupaciju slobodnih teritorija Hrvatske.
4.I na kraju eto već 100 godina krvoločna UDBA radi protivu interesa mlade Hrvatske demokracije.
5.Imajući u vidi krvoločne ideje Udbe još pre 100 godina, verovatno je zato i nogometna momčad Hrvatske /meni inače simpatična/ ispala u prvom krugu svetskog prvenstva i tu nije pomogao i jebeni kardinal Božanić koji preko dana mrzi ceo svet a noću valjda i samog sebe.
Eto ovo su ozbilni propusti vrlo uglednih ličnosti iz Hrvatske do čijeg mi je mišljenja jako stalo.
Politicki filmovi
Операција Коридор
(Цео филм)
Dosije
Blaž Kraljević –
Tko i zašto je ubio Blaža Kraljevića –
Dokumentarni film
RAT U SLAVONSKOM BRODU
Film Most
(snimke dnevnika ,vijesti i reportaža):
Datum objavljivanja: 23. lis 2013.
Dokumentarn film SBFILM-a “MOST” priča priču o 02.05.1992. kada je JNA poslala eskadrile borbenih zrakoplova da sruše most između Slavonskog i Bosanskog Broda. U drugom napadu koji se dogodio u 17:45, avioni su u vrlo niskom letu ponirali prema mostu misleći kako je on slabo branjen. Ipak protuzračna obrana Slavonskog Broda ih je iznenadila i u manje od 3 minute srušila 6 Migova 21. Sutradan zrakoplovi su se vratili i sa visokih visina bombardirali Slavonski Brod. Tada se dogodila i jedna od najvećih tragedija kada je u podrumu kuće poginulo petero djece. Punih pet mjeseci su pokušali srušiti most, a kada nisu uspjeli avionima pokušavali su raketama zemlja-zemlja “LUNA”. Most nisu nikada srušili.
Službe državne bezbednosti
– Službena tajna
2. Epizoda
3 Epizoda
4 Epizoda
5 epizoda
6. Epizoda
3 prsta
Tri prsta
– srpski ili nacistički pozdrav?
Poznato je da se pravoslavni krste sa skupljena tri prsta (a sa malim I
domalim priljubljenim uz dlan) a manje je poznato da su rasirena tri prsta
ustaski pozdrav koji oznacava “sv. trojstvo”. Na jedoj od slika se vidi
ustaski poglavnik A.Pavelic prilikom polaganja “prisege”, a na druge dve
ustanici na slici Paje Jovanovica (1815.) koji se jasno pozdravljaju sa
skupljena tri prsta. Na sledecoj fotografiji su grcki pitomci na nekoj
proslavi ili promociji gde se, takodje, pozdravljaju kao nasi stari.. Nadam
se da ce nam ovo posluziti kao pouka da malo znamo a cesto, I nesvesno,
svedocimo protiv svog bica i svojih korena.
Pozdrav je popularizirao Vuk Drašković, čelnik Srpskog Pokreta za obnovu tijekom devetogodišnjih prosvjeda 1991u Beogradu. Na skupu predstavljala su tri zahtjeva da SPO mora biti ispunjen. Vuk je izjavio da mu je inspiracija za ovaj pozdrav dala slika ustanka u Takobu 1815. godine, na kojoj princ Miloš drži tri prsta podignuta. [[1]
Također, ovaj pozdrav na području Srpske Krajine popularizirao je akademik dr. Jovan Rašković, ali prema riječima njegove kćeri Sande nije dao objašnjenje zašto [to tako.
Iako postoje fotografije naciste u Njemačkoj i Hrvatskoj kako drže tri boda podignute, srpski pozdrav, srpski pozdrav, srpski pozdrav, nema ništa zajedničko s ovim.
Tijekom ratnih operacija u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini, srpski vojnici koristili su ovaj pozdrav. Zato pripadnici drugih etničkih skupina na Balkanu, posebice Bošnjaci i Hrvati, često smatraju da je taj pozdrav provokacije.
Pogotovo u Hrvatskoj se ova gesta smatra provokacijama [[10]] Ili se pripisuje nacionalistima [[11].]
http://triprsta.blogspot.com/
pogledajte blog
———————————————————————————–
još malo o 3 prsta
https://www.facebook.com/photo/?fbid=820540100106616&set=a.626256809534947&locale=gl_ES
svakako pogledajte i
Kako je Udba stvorila Hrvatsku,
Datum objavljivanja: 25. srp 2014.
———————————————————–
——————————-
Željko Peratović:
Suludo je da sin dobiva
obavještajne podatke o ocu
——————————————————–
BUJICA 11.07.2014.
Bože Vukušić o Anti Josipoviću!
———————————————
Srbija u Velikom ratu
Datum objavljivanja: 16. pro 2014.
Dokumentarno-igrani film “Srbija u Velikom ratu” je hronologija stradanja i pobeda srpske vojske, države i naroda u Prvom svetskom ratu. Autor dokumentarno-igranog filma “Srbija u Velikom ratu” je Slađana Zarić. Reditelj filma je Ivana Stivens.
——————————————
KONAČNO:
Mreža tajnih prolaza ispod
Novog Sada stvarno postoji!
——————————————————-
Posavina 1.epizoda
– Dokumentarni film
Datum objavljivanja: 7. velj 2013.
Uskoro se navršava dvadeset godina od početka bitke za Bosansku Posavinu, koja je najtragičniji historijski trenutak za ondašnje Bošnjake i Hrvate. Srpske snage iza sebe su ostavljale masakrirana i unakažena tijela starijih osoba koje nisu stigle ili željele napustiti svoj dom. Višemjesečni otpor agresoru su pružali slabo naoružani branitelji Bosanske Posavine koje je na kraju hrvatska politika, prepustila samima sebi.
Zbog toga je ta bitka postavila vječnu dilemu – je li Posavina pala ili je prodana? U odgovoru na to pitanje postoji niz kontroverzi od strane onih koji su u njoj djelovali direktno ili indirektno. U traženju odgovora, pojašnjavanju priče o bici i činjeničnog stanja koje je dovelo do krvavog razdoblja u Bosanskoj Posavini kroz svjedočenja političkog i vojnog vrha, te neposrednih učesnika u oružanim sukobima, prognanike i povratnike, autorica Arijana Saračević-Helać, u svom dokumentarnom serijalu od tri epizode, razotkriva dosadašnju kontraverzu.
——————–
Posavina 2.epizoda
– Dokumentarni film
Posavina 3.epizoda
– Dokumentarni film
——————————————————-
SS WAFFEN
– Nemački Odredi Smrti
Dokumentarni film
Datum objavljivanja: 4. tra 2014.
Назив јединице: SS Waffen – Schutzstaffel Waffen – (Шуцштафл Вафн)
Оружје: StG 44 – Sturmgewehr 44 – (Штурмгевер)
——————————————–
—————————————————–
OPERACIJA LOGORIŠTE
-proboj tenkova JNA
i četnika iz vojarne u Logorištu
Datum objavljivanja: 20. lip 2014.
“Operacija Logorište-proboj tenkova JNA i četnika iz vojarne u Logorištu”.
To je jedna od najžešćih i najkontraveznijih bitaka sa srpskim oklopom u Domovinskom ratu 1991.
Proboj je započeo u jutarnjim satima 04.11.1991. i trajao sve do 06.11.1991.
Ovo je priča o tom događaju.
Ukoliko dođemo do nekakvih novih video materijala ova epizoda bit će uklonjena,a zamijenit će je nova verzija.
Ukoliko netko posjeduje video snimke ili fotografije,iz tog razdoblja,a nisu nigdje objavljene,neka se slobodno javi na klcudomratu@gmail.com
kako bi ostvarili suradnju i napravili još bolji film.
Sve snimke i fotografije ćemo presnimiti i vratiti vlasniku.
https://www.youtube.com/watch?v=jjHZuZ9FaRI
Karlovac
u domovinskom ratu
Dr. Razum:
Nema dokaza za masovne ustaške zločine u Jasenovcu
, ali ima za partizanske!
Objava: 04.05.2014 | 12:19 Povijest
Uz današnju 69. obljetnicu proboja logoraša iz Jasenovca objavljujemo jedan prigodni tekst koji rasvjetljuje istinu o logoru Jasenovac o kojoj svi političari šute! Podijelite ovaj članak i zaustavimo širenje laži o genocidnosti hrvatskog naroda!
Dr. Stjepan Razum pročelnik je odjela Nadbiskupskog arhiva u Zagrebu. Rođen je u Konščici i jedan je od šestero djece roditelja Mije i Dragice. Osnovnu šolu pohađao je u Svetom Martinu pod Okićem, a kao pitomac Nadbiskupskoga dječačkoga sjemeništa polazio je klasičnu gimnaziju u Interdijecenskoj srednjoj školi za spremanje svećenika u Zagrebu nakon čega završava Katolički bogoslovni fakultet. Pokojni nadbiskup Franjo Kuharić zaredio ga je za svećenika 1986. Kao duhovni pomoćnik, kapelan, djelovao je tri godine u crkvi sv. Blaža u Zagrebu, a 1989. nadbiskup Kuharić ga je poslao na daljni studij u Rim, gdje je studirao crkvenu povijest na Papinskom grgurovskom sveučilištu. Paralelno s time završio je i dvogodišnji studij arhivistike, diplomatike i paleografije pri Vatikanskom arhivu. Doktorat iz crkvene povijesti obranio je 1995. radnjom „Osvald Svetoladislavski, biskup zagrebački 1446.-1499,“ U Zagreb se vraća iste godine i počinje raditi u Nadbiskupskom arhivu.
Na predstavljanju knjige Tomislava Vukovića ‘Drugačija povijest’ rekli ste da je povijest 20. stoljeća u Hrvatskoj potrebno iznova istraživati, počevši ispočetka. Znači li to da smo svi zatočenici lažne povijesti, posebice one o Drugom svjetskom ratu i nakon njega?
To je očevidno. Zamislimo si slučaj, što i nije tako teško nakon haškoga suđenja, da sudac u nekom postupku prihvati obtužbu kao konačnu istinu. To zasigurno ne bi bila objektivna istina, već pristrana istina jedne strane, u ovom slučaju obtužbe. U Drugom svjetskom ratu, s našega hrvatskog stajališta, bile su u biti dvije strane, premda je bilo mnogo vojski i međusobnih neprijatelja. Jedna je strana bila za samostalnu Hrvatsku, za koju su se borili domobrani i ustaše, uz pomoć Nijemaca, a druga, protiv Hrvatske, među kojima su bili partizani, četnici, Talijani i drugi. Kao pobjednici izišli su na kraju rata partizani, pod vodstvom komunista. Ni prije rata, ni za vrijeme rata, niti su ustaše, niti partizani dobili mandat hrvatskoga naroda da ih vodi. I jedni i drugi su se nametnuli, jedni na početku, a drugi na kraju rata. Komunisti su doduše održali poslijeratne izbore, koje su dobili uz pomoć HSS-a, čije su čelnike neposredno pred izbore i nakon izbora pozatvarali i maknuli s javnosti. Nakon tih prvih izbora, sve do 1990. godina komunisti su držali vlast na diktatorski način, koristeći zastrašivanje, prisilu i torturu, tvarnu i duhovnu. Svi izbori poslije rata bili su farsa od izbora, jer su bili jednopartijski izbori. U takvom odnosu snaga, poslijeratni vlastodršci, hrvatski i jugoslavenski komunisti, morali su trajno diskvalificirati svoje ratne protivnike i neprijatelje, kako im u mirnodobskim uvjetima ne bi postali suparnici i politički protivnici, jer su samo tako mogli zadržati vlast. Iz takve svoje nužde nametali su cijeloj javnosti svoju istinu o Drugom svjetskom ratu i o svojim neprijateljima, ponajprije o ustašama. Ako je blaženi Alojzije Stepinac u razgovoru s Josipom Brozom, početkom lipnja 1945. godine rekao da bi bilo dobro kad bi u novu vladu bili uključeni i pošteni ustaše, to znači da za Stepinca oni nisu bili koljači i zločinci, kao što ih je komunistička promičba prikazivala i još uvijek prikazuje u svim svojim javnim napisima, govorima i knjigama. Nema nikakve sumnje, da sve ono što smo tijekom školovanja do 1990. godine učili i naučili o Drugom svjetskom ratu jest jednostrana istina pobjednika, koji su imali potrebu ocrnjivati svoje protivnike i neprijatelje, a to su bili svi koji nisu bili u komunističkoj partiji, jer su jedino tako mogli nesmetano vladati „svojom“ državom.
Da se vratim na sliku s početka odgovora, u Hrvatskoj još uvijek traje sudski, znanstveni i svakovrsni drugi postupak borbe za konačnom istinom. Sudac još nije izrekao svoju presudu. Dugo je slušao obtužbu, ali je red da i obrana kaže svoju riječ. To se sada događa. Dužnost je hrvatskih povjesničara, sveta dužnost cijeloga ovoga naraštaja, da kaže riječ obrane, jer je od strane komunističke obtužbe obtužena cjelina hrvatskoga naroda.
Koliko je objektivno moguć takav radikalni zaokret u utvrđivanju istine s obzirom da ste i sami rekli da se istraživači pred tom zadaćom nalaze u poziciji Davida pred Golijatom?
To nije lagani posao, jer je u svijest i podsvijest hrvatskoga naroda, a i šire, usađen komunistički stereotip o tome kako su partizani i komunisti „dobre crvenkapice“, a ustaše i oni koji su se borili za Hrvatsku, „zli vukovi“, koljači, mračnjaci, teroristi, i tome slično. Metodološki gledano, nije potreban nikakav radikalni zaokret, već treba u javnost samo iznijeti istinu koja govori u korist Hrvatske i hrvatskoga naroda. Hrvatski narod, a nadasve hrvatski političari i svi hrvatski umnici moraju Hrvatsku staviti u središte svoga zanimanja i ona mora biti mjerilo svih naših zajedničkih podhvata. Samim time će sva ona „istina“, koja niječe Hrvatsku, odpasti. Metodološki je to jasno, ali je u stvarnosti potrebno puno napora da istina dopre do svih ljudi i da postanu svjesni da su tijekom cijele svoje mladosti bili odgajani i oblikovani nezdravo i ideološki jednostrano. Povjesnička djela s takvim hrvatskim pristupom već postoje, ali se ona još nisu utkala u hrvatsku svijest.
Izjavili ste da je logor NDH Jasenovac jedan od lažnih mitova koji je stvorila komunistička propaganda. Što je zapravo istina o logoru Jasenovac, budući ste se i sami bavili tom temom?
Logor ili sabirno polje Jasenovac je tipičan primjer manipulacije kako bi manipulatori ostvarili svoj cilj. Kad govorimo o logoru Jasenovac, treba prije svega reći da on nije bio nikakva novost u praksi ratovanja. Prva sabirna polja ili logori dogodili su se u kolonijama i to za vrijeme kolonijalnih ratova. Prvo poznato sabirno polje ustanovio je španjolski vojskovođa, pruskoga porijekla, Valerijan Weyler y Nicolau, kao upravitelj otoka Kube, 1896. godine. U pobuni protiv španjolske vlasti, odredio je da svi seljaci, koji ne žele biti smatrani pobunjenicima, imadu u roku od osam dana ući u utvrđena sabirna polja. Drugi slučaj sabirnog polja dogodio se na Filipinima. Pošto su sjedinjeni američki državljani oteli Španjolcima vlast na Filipinima, Emilio Aguinaldo pokrenuo je pobunu protiv sjedinjenih američkih državljana. Godine 1900. pobunjenici su poraženi, ali su i započeli gverilski rat. Tada su sjedinjeni američki državljani na otoku Mindano osnovali nekoliko sabirnih polja da bi u njima zaštitili narod koji nije pristajao uz pobunu. No, nijedan od ta dva navedena slučaja nije činjenici sabirnih polja nametnuo tako loš glas kao što su to učinili Englezi u Južnoafričkoj Republici. Pošto su pobunjeni seljaci Južnoafričke Republike sredinom 1900. bili poraženi i prešli u gverilski način ratovanja, engleske su čete krenule sa strategijom spaljene zemlje. Uništili su brojna seljačka imanja, te su zatvorili mnoge žene i djecu, koji su ostali bez krova, u sabirna polja, na brzinu napravljena od šatora i koliba. Po tom engleskom žalosnom postupku, sabirna su polja ušla u povijest s lošim glasom. Sabirna su polja postojala u I. svjetskom ratu, a za vrijeme II. svjetskoga rata otvorena su za vojnike u gotovo svim zemljama koje su bile uključene u rat. Dakle, Jasenovac nije bio nikakva iznimka.
Isto tako treba reći da su sabirna polja stvarnosti rata, a s ratom dolaze i mnoge teške posljedice. Sigurno je da se i u sabirnom polju u Jasenovcu događalo mnogo toga što je suprotno ljudskom dostojanstvu, što je ponižavalo čovjeka, što je nijekalo njegovu osobnost, što je ugrožavalo njegovu tjelesnu i duhovnu cjelovitost, dakle, događala su se i ubojstva. O tome svjedoče i tri nedavno objavljene knjige, Ante Cilige, Milka Riffera i Đorđe Miliše. Radi se o knjigama koje su davno napisane, ali budući da nisu Jasenovac prikazivale u sukladnosti s komunističkom promičbom, bile su zabranjene, pa su sada nanovo tiskane. Usprkos toga, njihovo čitanje traži veliku dozu kritičnosti. Dakle, Jasenovac nije bio polje sustavnog uništenja, već radni i privremeni (tranzitni) logor.
Treba otvoreno reći da su mit o Jasenovcu stvorili i podržavali srbski povjesničari, koji su to činili u službi velikosrbske politike, kako bi preko tog mita diskvalificirali Hrvate u vođenju svoje države, kako bi ih onemogućili za osamostaljenje i kako bi zapravo oni, velikosrbi vladali i u cijeloj Hrvatskoj. Tko god u Hrvatskoj danas podržava taj mit, a to su nažalost uvijek činili članovi SUBNOR-A, on puše u velikosrbski rog, on je u službi velikosrbske ideologije, koja i nakon Domovinskoga rata ne prestaje igrati svoje kolo.
Postoje li dokazi o masovnom stradanju u logoru Jasenovac za bilo koji broj žrtava s kojim se barata u prošlih pola stojeća, a riječ je o 20, 30, 80 tisuća….? Jesu li dosadašnji povjesničari ikada potkrijepili te brojke s kojima se barata?
Višedesetljetnom promičbom jasenovačkoga mita dovedeni smo u stanje da mi danas moramo dokazivati da masovnog broja žrtava nije bilo, a oni koji su širili mit nemaju potrebe dokazivati ga. Do tog smo stanja došli protokom vremena. No, činjenica je da je SUBNOR u tri navrata pokušao dokazati napuhane brojke masovno stradalih u Jasenovcu sustavnim iskapanjem žrtava 1961., 1964. i 1984. godine. Već kod prvih pokušaja nailazio je na žrtve komunističkoga terora, te nikada nije objavio rezultate takvog iskapanja. Naime, mnogi hrvatski vojnici završili su svoj križni put 1945. godine upravo na poljima oko Jasenovca i na obalama Save. Sjećam se da sam 1984. čitao u „Vjesniku“ kako je započelo novo iskapanje žrtava Jasenovca i da su na leševima našli ostatke odora hrvatske vojske. Novinar očito nije bio svjestan da to nije smio napisati, pa je odmah prekinuta predviđena nizanka o žrtvama Jasenovca, ali je prekinuto i iskapanje. Dakle, najosnovnija nam logika govori da bi ratni pobjednici, subnorovci iznijeli u javnost svoje rezultate da ih je bilo, a oni su ih tako goruće trebali kako bi potvrdili svoj napuhani mit. No, željkovanog rezultata nije bilo. Dakle, na Vaše pitanje, postoje li dokazi o masovnom stradanju u logoru Jasenovac, mogu reći dvojaki odgovor: dokaza o masovnom stradanju za vrijeme rata nema, jer da ih ima, komunistička vlast i osobito subnorovci bi ih hrvatskoj i svjetskoj javnosti već odavna predstavili, a za dokaz o masovnom stradanju nakon rata možemo reći samo neizravno upravo na temelju navedenoga iskapanja koje su provodili subnorovci, da ih ima, ali oni su uglavnom još uvijek pod zemljom.
Smatrate li da je brojka od više od 80 tisuća žrtava u Jasenovcu, a s kojom barata i Ustanova Jasenovac, istinita?
Radi se o brojci koja nije ništa drugo nego čisto pogađanje. U odnosu na tobožnjih 700.000 žrtava u Jasenovcu čime su nas desetljećima trovali velikosrbski ideolozi, brojka od 80.000 izgleda sasvim razumna. No, ni ona nema nikakvog uporišta u stvarnosti. U sabirnom polju Jasenovac vodila se uredna uprava, te je svaka osoba bila imenom i prezimenom zapisana, vodio se dnevnik o svim događajima u polju. Kada su partizani zauzeli logor, našli su i preuzeli svu logorsku dokumentaciju, koja je završila u Beogradu. Mi bismo na temelju tog gradiva mogli danas sasvim lagano ustanoviti i broj žrtava i sve ono što se u logoru događalo. No, dokumentacija se krije od javnosti. Zbog čega? Očito zbog toga što bi slika o logoru na temelju izvornih logorskih isprava i popisa logoraša bila sasvim drugačija od one koju nam servira velikosrbska ideologija.
Javna ustanova spomen-područje Jasenovac objavila je posljednjih godina popis od oko 81.000 jasenovačkih žrtava. U tom strašnom vihoru II. svjetskoga rata bilo je uistinu mnogo žrtava. I za ovu 81.000 može se reći da su u nekom smislu jasenovačke žrtve. No, to ne znači da su svoj život završile u Jasenovcu. S obzirom na to da su mnogi logoraši bili sprovedeni u logore u Njemačkoj, oni su svoj život završili u nekom njemačkom logoru, a broje se kao da su život završili u Jasenovcu. Uostalom to je vidljivo i iz nedostatka podatka o stratištu. Samo kod manjeg broja žrtava navedeno je mjesto stratišta, a kod većine ono nije navedeno. Osim toga, ne treba zaboraviti na poznatu svirepost pobjednika koji svoje vlastite zločine pripisuju svojim neprijateljima. To nije specifično obilježje samo partizanskih pobjednika. Tako su činili i danas čine KGB, CIA i sve druge ustanove u službi pobjednika. Zanimljivo je da srbski povjesničari koji se toliko trude oko pisanja o Jasenovcu, uobće se ne bave stradanjima na srbskom području, a njih je bilo. Znajući za takve podmukle ratne i poratne igre, nemamo li pravo posumnjati da su žrtve nastale na području Srbije pripisane također Jasenovcu?!
Rekli ste da pojedinci i skupine odbacuju dio povijesti vlastite države? Na što ste konkretno mislili?
Hrvati imaju kao i svaki europski narod svoju lijevu i desnu sastojnicu ili političku opciju, koje su u povijesti međusobno ratovale, a danas su pozvane na demokratski način međusobno se nadopunjavati. Usprkos tome što sam politički državotvoran ili ako hoćemo, desno orijentiran, ja prihvaćam kao dio moje hrvatske prošlosti i Broza i Pribićevića i Račana i sve političare i politike lijeve orijentacije. Oni su jednostavno dio sveukupne hrvatske prošlosti. Čini mi se da većina državotvornih Hrvata nema poteškoće oko toga. No, svjedoci smo da lijevo orijentirani Hrvati nikako ne žele prihvatiti, npr. Pavelića i Nezavisnu Državu Hrvatsku kao dio hrvatske prošlosti. Za njih postoji samo ZAVNOH i ništa drugo. Dok god je jedan narod podijeljen s obzirom na svoju prošlost, dotle nema ni budućnosti. Prenašanje podijeljenosti iz prošlosti u sadašnjost čini da narod nije složan oko osnovnih i strateških načela svoga razvoja i svoje budućnosti. Istinitost toga je tako očevidna i u našoj političkoj svakidašnjici. Tek kad svaki Hrvat, ili barem hrvatsko političko vodstvo prihvati kao dio vlastite prošlosti i Broza i Pavelića i Tuđmana i Račana, tek tada ćemo biti sigurni i za svoju budućnost.
Kao tri neuralgične teme spomenuli ste Srb, Jasenovac i Glinu. O Jasenovcu ste nešto rekli, što je sa Srbom i Glinom.
Srb je hrvatsko mjesto u kojem se tamošnje srbsko pučanstvo pobunilo protiv hrvatske države. Tomislav Vuković je u svojoj, naprijed navedenoj knjizi, lijepo pokazao kako se tu radi uistinu o četničkoj pobuni mjesnog stanovništva, koje se nakon toga razvrstalo u dvije različite vojske, četničku i partizansku. Tijekom rata su ti isti četnici prešli na stranu partizana i nakon rata zauzeli visoke položaje u novostvorenoj državi, a svi kao članovi SUBNOR-a. Protiv nikoga nije vođen postupak i nitko nije kažnjen za učinjena zlodjela. Stoga je sasvim razumljivo da su subnorovci glavni agitatori u stvaranju protuhrvatskog mita kako bi sakrili svoja zlodjela.
Glina je također postala mitski pojam. Ona je velikosrbskoj ideologiji poslužila kako bi obtužila Hrvate, ne samo da su genocidni, već da ta genocidnost proizlazi iz njihove duhovnosti, iz pripadnosti Katoličkoj crkvi. Činjenica jest da se u Glini i oko Gline dogodilo zločina, ali te zločine treba staviti u povijesne okolnosti. Prije nego li je ustaška vlast uhitila i onda pobila Glinjane srbske narodnosti u svibnju 1941., a u kolovozu iste godine pripadnike srbske narodnosti u okolici Gline i na Kordunu, dogodili su se zločini koje su uzrokovale četničke skupine proizašle iz te narodnosti. Tu se opravdano može pitati, tko je prvi počeo?, o čemu dokumentirano piše Jure Krišto u svojoj knjizi „Sukob simbola“ (2001.). Kao odgovor na zakonske odredbe koje je donijela mlada Nezavisna Država Hrvatska u cilju obrane naroda i države, javile su se četničke pobune diljem Hrvatske, u okolici Bjelovara, u mjestima oko Knina i Dervente, u Čapljini, Mostaru, Kiseljaku, Srijemskoj Mitrovici, i sve to u travnju 1941. U tim je pobunama ubijeno po više desetaka Hrvata, i katolika i muslimana. I svi ti zločini nad hrvatskim i muslimanskim pučanstvom bili su počinjeni prije bilo kojih žrtava pripadnika srbske manjine i prije nego li je na dotičnim područjima bila uspostavljena vlast NDH. Ne pokušavajući opravdavati ni jednu, ni drugu stranu koja je primjenjivala nasilje i ugrožavala živote nevinih ljudi, treba o svakom događaju ipak cjelovito prosuđivati i vidjeti što je bio uzrok, a što posljedica. U okolici Gline proliveno je mnogo nevine krvi, što je u nebo vapijući grijeh, ali on nikako ne može biti opravdanje velikosrbskoj politici koja ponovno i ponovno zloupotrebljava tu glinsku tragediju.
Kako uvjeriti hrvatske vlastodršce da su taoci lažne povijesti i da je potrebno srušiti lažne mitove te početi istraživanje ispočetka?
To je očevidno dugi i trajni posao svih nas, i nas povjesničara i vas novinara, i svih hrvatskih umnika. Čini mi se da današnjim političarima nedostaje svehrvatske širine i osnovno logičko zaključivanje. Ako je Hrvatski (državni) sabor donio odluku o 22. danu u mjesecu lipnju kao danu antifašističke borbe, u kojoj je odluci sudjelovala i lijeva politička opcija, kako onda razumjeti to da pripadnici te iste opcije slave 27. srpnja kao početak te borbe. Očito je da nemaju osjećaja za svoj hrvatski narod, a nedostaje im i logika. Sama pak srbska manjina takvim slavljima ustraje u svojoj tragičnoj ulozi podrivavanja vlastite domovine Hrvatske. Pojedincima je u interesu da se svide srbskoj manjini, koja se nažalost nakon više stoljeća svoga boravka na hrvatskom tlu ne želi integrirati u cjelokupno hrvatsko narodnosno biće, pa na takav način ti pojedinci rade protiv vlastitoga naroda. No, vjerujem u pobjedu istine i pravde, što će se dogoditi samo ako će biti ljudi koji će ih zastupati i promicati.
Može li se uopće utvrditi istina, postoji li dokumentacija, konkretno o logoru Jasenovac, koja bi omogućila rasvjetljavanje dijela istine?
Objektivna istina postoji možda jedino kao teološki pojam. Naša ljudska istina uvijek je relativna stvarnost, no moramo nastojati da se u traženju istine približimo koliko je moguće toj objektivnoj istini. Da je to tako, najbolje svjedoči sudska praksa. Uvijek se govori da su sudovi neovisni i da je sudska presuda ogledalo konačne istine. A svi znamo kako sudovi, počevši od jugoslavensko-komunističkih do europsko-haških sude i donose presude u skladu s važećom politikom i vrijednosnim sustavom koji ta politika zastupa. Tako da nam presude nekog političkog sustava izgledaju kao ismijavanje istini, a ne utvrđivanje istine. Tu se, dakle, najbolje vidi koliko istina ovisi o ljudima i o njihovim osobnim stavovima. Kao vjernik znadem da je Bog konačna i objektivna istina. Kad čovjek odbaci Boga, onda je odbacio i počelo istine i gubi se u lažima ovosvjetskih moćnika.
Kao što sam već rekao, dokumentacija o logoru Jasenovac postoji, i ne samo o njemu, nego njegova dokumentacija. No, ona se danas još uvijek krije (navodno nije dostupna zbog NATOvog bombardiranja Beograda), jer nije u interesu velikosrbske politike da se proučava. Kad bi neki hrvatski povjesničari, kao što je npr. dr. Ivo Goldstein, uzeli u obzir samo tu činjenicu, to bi bilo dovoljno da pod upitnik stave sve ono što je pisano o Jasenovcu mimo te dokumentacije. No, i tim nekim hrvatskim povjesničarima nedostaje osnovno logičko zaključivanje.
Dr. Ivo Goldstein je za Vaše teze rekao da su lažne i da ne postoje dokazi da su komunisti nakon ustaša držali logor Jasenovac. Kakav je Vaš komentar?
Poštujem dr. Ivu Golsteina, koji se smatra Židovom, ali ja ga smatram i Hrvatom, jer živi u Hrvatskoj i jer je u hrvatskoj povjesničkoj znanosti mnogo radio, bez obzira kako njegov rad neki ocjenjivali. Poznato nam je da Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti nema veliko mišljenje o njegovom povjesničkom radu, pa ga nije primila među svoje članove, no svejedno. Moja osnovna zamjerka njegovu radu je to što je njegov cjelokupni pristup hrvatskoj povijesti 20. stoljeća na tragu velikosrbske ideologije. On je, vjerojatno ni kriv ni dužan upao u kolotečinu lijeve političke opcije koja je imala potrebu uništavati vlastito hrvatsko bilo, jer pripadnici takve opcije misle da će mu biti bolje ako ne budu u službi hrvatske državotvornosti. I tu je vidljivi nedostatak osnovne logike, jer svakom članu neke zajednice bit će bolje, ako će cijeloj zajednici biti bolje. Ustrajavanjem na nekim tamnim trenutcima nekog naroda (a koji ih nema?) nije doprinos rastu tom narodu, već njegovu umanjenju. Dr. Goldstein ustraje na preuveličavanju kod Hrvata nečega što je redovita pojava kod svih naroda. Zbog svega toga moje i njegove teze ne mogu se uskladiti. Što se tiče konkretno Jasenovca i njegova nijekanja poslijeratnoga logora, treba podsjetiti na leševe koje su subnorovci odkrili u svoja tri pokušaja iskapanja na području cijeloga logora, ali isto tako i na logor Staru Gradišku, koja je za vrijeme Nezavisne Države Hrvatske bila u sastavu sabirnog polja Jasenovac, a logor iliti KPD Stara Gradiška bio je otvoren i za vrijeme novonastale države Jugoslavije, što je svima poznato.
Smatrate li da je Za dom, spremni neprihvatljiv pozdrav i jesu li opravdane intervencije policije? Svjedoci smo tomu gotovo svake godine u Čavoglavama, a bilo je slučajeva i u drugim hrvatskim gardovima gdje su pojedinci uhićeni zbog ustaških ikonografija ili zbog pozdrava.
Naš se hrvatski narod služi različitim lijepim pozdravima, kršćanskim i domoljubnim. Pozdrav Za dom spremni je jedan od ljepših pozdrava. Kao i drugi narodi, i mi Hrvati riječju dom izražavamo cjelokupni sadržaj obiteljskog života, ali i svenarodnog, domovinskog života. Biti spreman za dom i domovinu žrtvovati se, boriti se, pa i poginuti, to je ono što se ovim pozdravom izražava. Ako taj pozdrav nekome smeta, onda mu smeta obitelj kao takva, kao i domovina hrvatskoga naroda. Takvi bi očito željeli da nestane hrvatska obitelj i hrvatska domovina. No, to što neki politički krugovi u tom pozdravu vide prisjećanje na Nezavisnu Državu Hrvatsku, to je njihov problem, ali kojega bi se morali osloboditi. Zapravo radi se o tome da nam je komunistička ideologija nametnula da svu stvarnost moramo gledati s njezinih stajališta i njezinim naočalama, a to znači da sve ono što nije komunističko, mora nestati, jer navodno je zločinačko, ustaško, nazadno… To je najočitiji primjer komunističke indoktrinacije. Zatiranje tog pozdrava u novije se vrijeme nastoji provoditi i sa stajališta svjetskoga globalizma i multinacionalnih poduzeća i trgovina, kojima nije u interesu da postoje svjesni i rodoljubni narodi i da postoje obitelji, koje su štit i obrana od njihovih manipulacija. O kad bi svaki Hrvat i Hrvatica rado upotrebljavao taj pozdrav, ili barem po njegovoj poruci živio, tada bi i naše hrvatsko gospodarstvo procvjetalo, jer bismo kupovali i trošili domaće, a ne uvozne proizvode. Ovaj bi pozdrav trebali koristiti nadasve naši hrvatski političari, koji po svojoj političkoj dužnosti moraju promicati dobro hrvatskoga doma i domovine. U tom bi slučaju gledali što je bolje za Hrvatsku, a ne za Europsku Uniju, tada bi u dvostranim odnosima s recimo Srbijom i Slovenijom gledali što je bolje za Hrvatsku, a ne kako se njima svidjeti. Očito je da živimo u vremenu nenarodnih vlasti, pa se ovaj pozdrav nikako ne uklapa u tu hrvatsku jadnu političku klimu, pa ga se nastoji ukloniti, pozivajući se opet na prošlost.
Piše: Andrea Černivec / Hrvatski list, 9. kolovoza 2012.